فروش کلیه اجناس زیر قیمت بازار
با بالا رفتن تورم و افزایش نیافتن قیمت کلیه... چی؟ چی شد؟ تورم رفته بالا و چیزی گرون نشده؟ مگه میشه؟... ما هم اولش تعجب کردیم تا اینکه متوجه شدیم مبلغی که بهعنوان هدیه ایثار برای اهداکنندگان زنده کلیه در نظر گرفته شده، تنها یک میلیون تومان است که در ۱۰ سال هیچ افزایشی نداشته.
البته قیمت اهدای رسمی نیز با افزایش دو میلیون تومانی به مبلغ ۹ میلیون تومان رسیده است. در مجموع این عوامل باعث شده بازار دلالی کلیه رونق پیدا کند تا جایی که در بازار سیاه بعضی از کلیهها تا قیمت ۴۰ میلیون تومان خرید و فروش میشود. اگر همینطور پیش رود و راهکاری برای این مقوله در نظر گرفته نشود، احتمال دارد بهزودی شاهد تاسیس بنگاههای معاملات کلیوی باشیم. به نمونهای از دیالوگهای احتمالی در این نوع بنگاهها توجه کنید.
[فضای داخلی / آپارتمانی تقریبا ۷۰ متری/ دیوارها با تابلوهایی از قلب و کبد و کلیه تزئین شده/ صدای موسیقی ترسناکی به گوش میرسد/ چکچک آب فضا را وهمآلود کرده است]
خریدار کلیه: سلام آقا کلیه دارید؟
دلال کلیه: هر چی بخوای داریم تو فقط بگو چی میخوای؟
خریدار کلیه: یه کلیه O منفی میخوام.
دلال کلیه: یکی هست برای یه خانم دکتر بوده باهاش روزی یه لیوان آب میخورده فقط ۴۰ میلیون ناقابل.
خریدار کلیه: نه آقا اینکه خیلی گرونه.
دلال کلیه: این یکی چی؟ ۲۸ میلیون. فقط یه مقدار پرکاری داره مجبوری روزی ۴۳ بار دستشویی بری
خریدار کلیه: اینم خیلی گرونه وسع مالیم نمیرسه
دلال کلیه: نیومدی قلوه بخری که داداش معلومه گرونه. ارزون میخوای میتونی بری بازار سد اسمال دزدیش رو بخری.
خریدار کلیه: حالا شما یه کم قیمت رو بیار پایینتر.
دلال کلیه: یه کلیه دارم صاحبش قول داده تا آخر ماه مرگ مغزی بشه. ۲۰ میلیون مفت. ولی اگه نمرد پای خودت.
خریدار کلیه: اینجوری که نمیشه من الان نیاز دارم.
دلال کلیه: یه آقایی هست دوتا O منفی داره با قلب طاق میزنه یه چیزی هم سر میده.
خریدار کلیه: قلب رو که خودم نیاز دارم.
دلال کلیه: یه کلیه سنگساز دیگه دارم. اگه آبطلا بخوری، احتمال داره سنگهاش به طلا تبدیل بشه و خرجت رو دربیاره ولی ریسکش زیاده.
خریدار کلیه: چی کار کنم دیگه مجبورم. مرسی آقا همین رو بپیچ میبرم!
این وبلاگ به انتشار طنز نوشتههای شایان حسیننژاد در مطبوعات اختصاص دارد